Kalas

Idag har Alice varit på sitt första riktiga barnkalas och hon tyckte det var jätteskoj! Hon ville åka dit igen sa hon innan hon gick till sängs.
På fm var Alice iväg och lekte med Moa. Magnus kom och hämtade henne.
Wilma har lekt med Thea.

Wilma hade vad vi kallar bestämmardag igår vilket innebar att hon fick välja vad vi skulle göra under hela dagen och även bestämma mat.
Vi började dagen med att skjutsa Pontus till Jens och stannade där en liten stund. Sedan bar det av till Lappens för att käka vårens första mjuk/kulglass. Vi gick även ner och doppade fötterna i sjön och det var faktiskt inte så kallt. Barnen lekte i lekparken en stund också innan vi drog vidare mot macken där vi skulle käka lunch.
Vi hade ju nyss käkat glass så vi lekte i lekparken vid macken en stund också så vi skulle hinna bli hungriga.
På macken så fick vi välja tillbehör till våra "mosbrickor". Gubben frågar Alice vilket tillbehör hon ville ha till sin mat och hon svarar ingenting. Då säger han att vi har slut på ingenting idag! Då kan jag lova att Alice hade hakan nere vid tårna...
När vi kom hem badade barnen i poolen och efter en stund får vi besök av Magnus och Catrin och barnen.
Wilma och Alice gjorde i ordning grillspett som vi åt till kvällsmat.

Albin sov inte middag på hela gårdagen men idag var han desto tröttare och somnade i famnen på Patrik.
Igår började Albin att gå lite mer självmant också. Han ställer sig ofta upp och ibland atr han några steg. Ca sju åtta steg tror jag nog han kom upp i ibland.

Dessvärre blir det nog inget mobilbloggande för mig från Uppsala, jag förstår mig inte på min telefon så bra...

Vi fick förrsten besök av Linda, Tomas och Nelly igår kväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0