Sportys lekland

Ann-Sofie, jag och alla barnen drog iväg till Sportys lekland i Falun på fm. Det var lätt att hitta dit, precis enligt beskrivningen jag fått. Men ingen höjdare att vara där...
De stora barnen verkade trivas  förutom att armbanden kliade... Vilken katastrof! Men det var det...
Och värmen där inne var det väl inte heller någon som direkt gillade.
För smäbarnen fanns det en pytteliten lekhörna med bollhav och två rutschkanor. Det var ju inte direkt så att det lockade dem att stanna där inne. Så de sprang runt runt istället...
Något skötbord fanns det visst inte heller...
Maten var faktiskt både god och billig! Det enda som var dåligt med den var att menyn inte passade Abbes allergi och man fick inte ha med sig något heller. Han fick en åttamånaders burk (den enda de hade som han kunde äta) och åt hela en sked utav det.

Vi stannade på Mc Donalds för fika/mat innan vi åkte hem. Albin fick sig en hamburgare och den njöt han av! Efteråt fick han smaka brorsans milkshake! Mallig kille!



Jens följde med oss hem för att leka en stund till.
När han hade åkt lagade jag en god fläskfilégryta och sedan åkte vi till skogs. Barnen skulle ha fredagsmys i bilen medan Patrik och jag plockade blåbär/ svamp men det slutade med att vi plockade bara svamp och det hittade vi massor!



Det blir en hel del att rensa!

För övrigt så var det ett slött gäng idag. Alla barnen sov innan klockan var tio. Alice hade ont i halsen ikväll så vi får väl se om det är bättre imorgon. Wilma hade ont i halsen för några dagar sedan hon men det gick snabbt över och det blev inte någon förkylning utav det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nelly kände inte igen Abbe.;-)

Tror du jag blev nå avis på svampplockningen då...

2011-07-23 @ 11:14:49
URL: http://yramammansrecept.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0