Ockelbo marknad mm

I fredeags mötte vi mamma i Ockelbo och gick sedan på marknaden. Det enda jag handlade var en brödkasse från Mattes bröd. Vi fikade på Trillin. Barnen tog glass och jag en krämbulle som jag ångrade efteråt.
Jag tror Pontus synade varenda stånd i en kvart. Alltså de han var intresserad av...
Barnen hade egna pengar med sig och Pontus köpte två klistermärken för 50 kr, Alice köpte en sådan där hjulkäpp med godis i och Wilma köpte en stoor klubba.
Wilma och Alice åkte en varsin karusell och så köpte vi en del lotter.
När vi kom drygt halvvägs genom marknaden så öppnade himlen sig. Vi hade bara två paraplyer med oss så vi blev ganska eller väldigt blöta! Strax innan vi kom till bilen var jag bara tvungen att ta av mig skorna och plaska lite extra i vattenpölarna, det tyckte Pontus var skoj!

På min födelsedag väckte familjen mig efter att de dukat frukost på altanen. Myyys!
Jag ficke ne Refreshmentsskiva och två vispskålar. Vispskålarna hade Pontus och Wilma köpt själva. De hade stått inne på Ica-Maxi och gått igenom pengarna i deras plånböcker för att se vad de hade råd med. Gullungarna!
Jag försökte städa lite med Abbe hängandes i hasorna på fm och så gjorde jag en Britatårta.
I tvåtiden kom mamma och pappa och jag fick blommor och pengar till ett smycke som jag önskar.
Strax innan mamma och pappa åkte så kom Rolf, Agneta och Axel med en fin solros och när de åkte kom Linda, Tomas och Nelly.
Syrran hade pastasallad med sig som hon bjöd oss på. Paket fick jag också! En Halv åtta hos mig-bok, två korgar till uteblommor och muffinsformar.
Syrran och ja tog oss en promenad innan fikat och en till liten promenad efter fikat. Då plockade vi med oss smultron till barnen.

På em idag kom Limpan, Ann-Sofie och barnen och gratulerade mig. Jag fick en pajform med lösttagbar kant i silikon. Ska bli spännande att prova.
Anso och jag tog oss en långpromenad ner till "Tummen". Riktigt skönt att gå var det fast det blåste så väldigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0