Edsken

Mamma och pappa är i Edsken med husvagnen och Pontus och Wilma har sovit där med dem sedan igår kväll. Vi tog lunch med oss och åkte upp till dem igår.Badade och hade det lugnt och skönt. Jag brände mig på axlarna fast jag är en sådan som oftast försöker undvika solen.
På kvällen åkte vi till Rusta och köpte en pool till barnen, en stoor. De hade halva priset nu så då tyckte jag det var okej. Ni skulle förresten ha set Pontus min när jag berättade om poolen!
Mat på Donken blev det och handling på Maxi innan vi åkte hemåt.

Idag hade vi en grymt tråkig fm. Alice rullade så fina köttbullar till lunch och så åt vi stuvade makaroner till det. När vi tog det lugnt efter maten så ringde mamma och frågade om vi inte skulle komma upp och bada med dem idag också. Jag var tveksam, tycker värmen i bilen är så jobbig men vi åkte upp till sist i alla fall. Stannade på vägen upp och köpte med oss lite fika.
Syrran och Nelly kom efter en stund de också. Syrran hade knappt någon röst så hon hade åkt hem från jobbet. Vi badade och blev bjudna på grillat till kvällsmat. Några av barnen gick ner till stranden och åt räkor, ägg och baguette som de hade bestämt sedan innan.
Pontus och jag spelade minigolf innan Albin, jag och Alice åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0