Tråklördag

Vi har dessvärre tappat bort vår videokamera... Och i samma kameraväska som den ligger även den vanliga kameran.Känns verkligen tomt utan dessa! Och vi har letat...
Överallt där vi skulle kunna tänka oss att den finns!
Senast vi hade den var på julafton i Hamrånge.

Idag har här inte hänt mycket. Jag har tvättat och hängt några maskiner. Gjort mat två gånger! Till lunch blev det en riktigt lyckad skinkstek för en gångs skull. Jag tycker annars att mina skinkstekar brukar bli lite smaklösa men den här gången kryddade jag den lite extra och hade den som vanligt i Tupperwares Ultra pro form för perfekt resultat! Till kvällsmat skulle Patrik och jag äta kyckingsallad och så trodde jag att barnen skulle äta rester av pannbiff. Men det var bara Pontus som tog pannbiff. Brudarna skulle absolut ha sallad de med och det är inget ovanligt. De brukar nämligen vara ute efter äggen! Jag sa åt dem att om de skulle ha sallad så skulle de inte sitta och peta ur någonting och de åt faktiskt tomt på sina tallrikar!
Vi var ut på en promenad och sparktur när Albin skulle sova och det var riktigt härligt väder!
Passade på när Abbe sov att gå ut och hämta lite kläder i förrådet. Vi har ju såå mycket ärvda tjejkläder så jag knappt hinner gå igenom dem inna tjejerna har växt ur dem. Jag behöver ju även rensa ur lite där och tvätta och göra klart inför någon kommande klädbytardag.
Albin är väldigt trött och ledsen idag så mycket mer än så här blir det inte gjort då.
Just ja, får väl inte glömma att jag spelade Bamses honungsjakt med barnen och läste två god natt-sagor för dem. En princessbok och en Håkan Bråkan-bok. Håkan Bråkan var klart bäst! Väldigt roliga böcker det!

Kommentarer
Postat av: Linda

Din skinkstek brukar ju jämt vara god!?

Skumt det där med kamrorna

2011-01-30 @ 08:58:50
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0