Skoteråkning, fläskläpp och trolig hjärnskakning

I söndags kom mamma och pappa hit för att pappa skulle åka skoter med barnen. Även hälsa på förstås... Och åkte skoter, det gjorde de hela dagen! Pappa försökte väl vila lite efter mat och fika men barnen var direkt på honom och tjatade om att åka mer.
 När Alice skulle klä sig för att gå ut efter lunchen s¨å lyckas hon snubbla  utav overallen runt benen. Hon faller enligt beskrivning av Pontus handlöst, rakt ner i golvet. Och Pontus säger att det lät verkligen som att det gjorde jätteont. Och Alice grinar förstås. Blodigt är det! Jag försöker torka bort det värsta och hon får skjölja munnen med vatten för att få bort blodsmaken. Patrik hämtar en kylklamp för att lägga på läppen som börjar svullna.
När den värst gråten börjar gå över klär vi Alice och går ut med henne till de andra som åker skoter på åkern. Pappa kommer in med Alice efter ett tag för att hon somnat. Skumt tyckte jag...
Lite senare spelar mamma spel med Wilma och Alice och upplever då att Alice är lite frånvarande och inte riktigt med i spelet.
I sextiden kommer jag hem efter att ha hämtat pizza i Storvik. Och när jag säger åt barnen att det är mat så reser sig Alice och börjar störtgrina. Hon har ont i huvudet! Och vad det låter så har hon verkligen ont i huvudet!
Jag säger åt henne att lägga sig på soffan och Patrik ger henne mat där men hon äter inte...
Efter en stund somnar hon och klockan är inte ens sju...
Då börjar jag fundera om hon skulle kunna fått hjärnskaknig så jag läser symptomen i läkarboken och Patrik läser på nätet. Mycket stämmer in!
Så jag ringer rådgivning och de tycker att vi ska åka in med henne till akuten. Patrik åker och de får vänta på att få komma in i många timmar...
Det hela slutar i alla fall relativt lyckligt! Hon hade ingen hjärnskakning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0