Remiss till barnakuten

I måndags fick jag äntligen tummen ur och tog tag i Albins bekymmer! Han har ju varit så loj och gnällig i i stort sett tre veckor. Jag ringde till hc och sköterskan tog våra bekymmer på allvar!
16.15 fick vi tid så när vi hämtat Alice åkte vi vidare till syrran och fikade! Sedan fick barnen stanna där medan Albin och jag var till doktorn. Och det var nog tur det eftersom att vi fick vänta 45 minuter innan vi kom in...
Vi fick träffa en annan läkare än vi skulle också... Förmodligen för att det var så mycket folk där...
Pratade lite med läkaren och han trodde att det skulle ordna sig med Albin om jag fortsatte att amma mer ett tag. Men det har jag ju redan försökt! Vi hade med oss ett urinprov också och alldeles innan vi skulle gå så fick jag dem att testa det. Det visad på ketoner som tder på lite uttorkning.
Jag nämner då Albins njurbekymmer eftersom att jag tror mig ha läst någonstans att ketoner är något slags salter och salter är ju inte bra för bebisar eftersom deras njurar inte är fullt utvecklade...
Då säger läkare på en gång: Kom med så går jag och skriver en remiss till barn i Gävle så får några experter titta på Albins fall! Skönt tyckte jag så det blir ordentligt utrett!
Bråttom, bråttom hem till Linda för att hämta barn, men hon bestämmer sig för att bjuda oss på mat!
Langos!
Skriver en annan dag om hur det gick för oss på barn!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tur jag "tvingade" dig att ringa trots att jag är en tjatig och dryg syrra....;-)

Varför skyndade du hem? Jag hade väl inte sagt att du behövde passa någon tid?

2011-02-03 @ 21:14:40
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0