Kompisar

Alla utom jag har haft kompis de senaste dagarna tror jag...
I tisdags hade Pontus Albert med sig hem från skolan!
Till Wilma och Alice kom det också kompisar när Alice kom hem från dagis! Iofs bjöd jag in deras mamma på kaffe så då har ju faktiskt jag också haft kompis! Trevligt värre var det i alla fall!
På tisdag fm lekte Abbe så snällt att jag passade på att göra lite grahamsbullar.

På onsdagen hade Pontus Albert med sig hem igen och vi åkte upp till bmx-hallen direkt när de kom!
Sen var det bara hem och laga mat och käka! Albin somnade så himla lätt på kvällen och sov så länge på Patrik innan de kom upp vilket var lite konstigt...
På torsdag morgon fick vi förklaringen, en het baby! 39,1 hade han!
Då var det bara att ringa barnmottagningen på Gävle sjukhus för någon förklaring till febern kunde jag då inte finna... Och om Albin har oförklarlig feber så ska det kollas upp för då kan det ha med hans njurar att göra.
En massa ringande hit och dit som resulterar i att jag får ta ungen med mig och åka upp till hc i Hofors för provtagning och läkarbesök. Proverna ser bra ut så det var väl bara vanlig feber denna gång tack och lov!
Tur att syrran kunde skjutsa hit mamma så att hon fick vara barnvakt medan vi var på hc. Lyckas visst alltid få en tid när barnen ska hämtas jag!

Patrik åkte iväg till Gävle igår och Pontus hängde på! Jag tror att Pontus njuter av att få vara själv med pappa ibland! De köpte lister till hallen uppe och så hade de köpt nya skidor till Pontus! En ny väska säger Pontus att han fick av mormor också! Så han hade tur igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0