Jaha, ja...

Imorgon blir Albin ett helt år och här sitter jag med huset ostädat, tårtan ogjord och ett paket oinslaget...
Det är ju så svårt att få något gjort när Abbe skriker så fort jag rör mig en meter från honom! Och jag kan ju inte gärna städa på samma kvadratmeter hela dagen...

På fm hade Nelly och Alice samma tanke! Vi skulle komma till Nelly och leka! De lekte så snällt! Även Albin! Tjejerna målade med vattenfärg en bra stund.
Vi fick både fika och lunch där! När det var dags att åka hem så ville Alice stanna så det gjorde hon. Patrik fick hämta henne.
Albin somnade i bilen så jag fikade lite med Pontus och Wilma när de kom hem. Sedan betalade jag räkningar, vek tvätt och diskade.
Strax efter 15 var hela familjen hemma och då kommer svärisarna för att gratta Wilma och Albin.De fick en massa kläder och någon leksak, Albin fick tre par strumpor!
Bra, bra!

Storbarnen åkte skidor i stort sett hela em, tror de var ute över tre timmar... Pontus fick nya skidor förra veckan och Wilma fick ju sina i julklapp. Pontus och Wilma hade letat på Pontus gamla skidor åt Alice.

Provade på att tillaga en nötstek i gjutjärnsgrytan idag och blev riktigt nöjd faktiskt. Den var mör! Och såsen blev nästan lika god som svärmors!

Nu har vi haft lite fredagsmys med ostkrokar, dillchips och så åt barnen från sina godispåsar som de fick av svärisarna. Vi tittade på Natt på muséet 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0