Barnakuten med Albin

Vi kom väl in till Gävle i niotiden! Jag gick först till akuten och frågade om det var dit vi skulle men det var till barnavdelningen. Så det var bara att knata vidare...
Vi kom in på ett rum ganska omgående och det berodde nog på att läkaren på hc hade skrivit på remissen att Albin hade haft magsjuka i ca tre veckor... De var väl rädda att han smittade!
Två sköterskor kom in och Albin vägdes och de tog tempen på honom. Han vägde 7700 g och 8060 g den 17 dec.... Tempen var 37,1 så ingen feber!
Eftersom de inte blev något klokare av detta så fick Albin lämna lite blodprov. Sedan kom läkaren in och pratade med oss och vi skulle få gå på lunch och återkomma vid 13 när de troligtvis hade några provsvar. Albin hade även kissat i en påse så det skulle väl också testas, kisset alltså...
Vi gick ner och skulle äta lunch på restaurangen men de sålde inte barnmatsburkar där, inte i kiosken på sjukhuset heller...
Så det var bara att gå ner till Coop och köpa en burk och sedan tillbaka igen och äta i sjukhusrestaurangen.
Jag hade tänkt mig att Albin kanske skulle somna en liten stund när vi gick till affären men icke...
Kan ha varit för att jag pratade i telen och störde honom hela promenaden å...
Men jag var ju tvungen att ordna någon som skulle hämta och passa alla mina andra barn!
Linda blev den "lyckliga" eftersom Patrik vägrade... Vad jag har förstått så måste ju han ha kunnat åkt hem från jobbet i och med att jag som är ordinarie vårdare var borta med sjukt barn... Jag kan ju ha fel!

Åter på barnavdelningen kl 13 så får vi vänta i 40 minuter och Albin blir bara mer och mer ledsen. Till sist så skriker han så mycket att någon stackars sköterska förbarmar sig över oss och vi får vänta på något minirum istället. Då stör vi åtminstone inte de andra!
När läkaren väl kommer så har hon en till läkare med sig som hon har rådfrågat. Denna ska visst ha mer erfarenhet och de har börjat fundera om Albin har någon form av allergi eftersom han har gått ned så pass i vikt och bara spytt några enstaka gånger. När vi funderat en stund och pratat kring detta så börjat det luta åt att det är ägg som Albin kanske inte tål. Så nu äter vi äggfritt Albin och jag!
Den nya läkaren undersöker Albin hon också och det konstateras att han troligtvis är lite förstoppad och vi får medicin mot detta, Forlax.
Nya blodprover ska tas för att kolla eventuell allergi! Trots att de inte gärna sticker barn två gånger på samma dag. Sex vanliga allergier ska det visas om Albin har.
Vi ska troligtvis få svaren på fredagen säger de, men vi har inte fått dem än... Nu är det förhoppningsvis måndag som gäller!
Kl 15.15 rullar jag ut Albin från sjukhusentrén. Det blev en heldag på sjukhuset! IGEN!
Och jobbigt var det! Både för mig och Albin! Den lille stackaren som inte mådde bra och inte fick sova men ändå stod ut med alla provtagningar och undersökningar. Albin var så duktig så han fick med sig ett litet gosedjur hem! En liten lokatt!
Men när sköterskan ställer den framför honom på vagnen så tittar han bara bort och ser ledsen ut... En helslut liten kille!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Stackars Albin. Hoppas att proverna visar att det är något så ni får någon klarhet med allting.

2011-02-06 @ 15:27:00
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: jennie

Jag hoppas också att det är något så man vet vad det är som gör att han inte mår bra! Än har vi inte hört något svar...

2011-02-07 @ 14:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0