Wilma bättre

Wilma var hemma idag också men det märks tydligt att hon blev piggare under dagen. Hon har nog inte varit på soffan mer än en halvtimme på sin höjd. Hostan är bättre men inte borta. Så imorgon får hon gå i skolan.

Jag kokade äppelmos och gjorde äppelmuffins på fm. Tänkte Patrik skulle få ta med sig muffinsen till jobbet imorgon om han nu vill ha dem...
När det var klart gick vi ut och satte oss på altanen en sväng. Det var riktigt skönt och solen sken. Wilma frågade om vi kunde äta ute och då skulle hon duka på ett barnbord till Albin och henne. Parasoll och allt fick de!
Jag gick in och värmde på maten och innan jag hade tagit ut alla tallrikarna så regnade det. Wilma och Albin fick flytta in under taket.
Runt halv två satte vi oss i bilen för att rulla upp mot Hofors och bmxen. Jag hoppade ur och hämtade posten på vägen och blev lite överraskad när jag hittade ett buzzadorpaket i lådan! Det innehåller Antilice som jag ska buzza för. Ett lusmedel så nu får gärna lössen komma på besök! Närå. Men det finns väl lite risk att e gör det eftersom vi umgåtts med folk som har haft löss. Buzzador hittar ni här! http://www.buzzador.com/

Vi hämtade Alice och Pontus vid dagis på vägen upp till Hofors. Det var bara Pontus utav barnen som cyklade idag.
Kl 15 var det dags för Albins läkarbesök på bvc men Pontus stannade kvar och cyklade. Albin hade endast gått upp 140 g på 3 månader. Han var nu 78 cm och även huvudomfånget hade blivit större. Läkaren tyckte att han hade gåt upp lite väl lite i vikt (plus att han nu ligger på understa kurvan) och när jag berättade om hans äggallergi så tyckte hon att jag skulle kontakta barnmottagningen om detta. Om jag fattade rätt sist så skulle de ändå kontakta oss efter sommaren.
Ingen spruta fick Albin heller. De ville kontakta hans allergiläkare först innan de vågar ge honom den.

Åter till bmx-hallen en stund och sedan hem för att laga mat. Men vi hade ingen ström när vi kom hem så det blev svårt att laga någon mat... Efter att jag pratat i telen en stund så kom strömmen åter. Det blev pannbiff, sås och potatis till middag.

Imorgon börjar Albin på dagis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0