Nyputsade fönster

Mamma kom hit på morgonen. Hade faktiskt trott att hon skulle komma tidigare men strax före nio var hon då här. Jag satte igång med att putsa fönster efter att jag skjutsat Alice och vi hade tagit en snabbfika.
Går alldeles utmärkt att putsa med mina Enjoprodukter. Däremot tycker jag fönstren är skit. De går knappt att dela, ett går inte att öppna, kittet rasar och rutorna glappar...
Jaja, rent blev det då även om inte mamma blev nöjd. Jag är nöjd bara jag vet att jag har gjort det men mamma ska ha ett perfekt resultat hon.
Fint blev det med splitternya gardiner som mamma strök medan jag putsade. Bruna gardiner med färgglada löv på.
Nu blev jag himla sugen på att städa vardagsrummet, köpa lite fräscha blommor och några mysiga ljus så jag kan sitta här med en kopp te och lite chips och ha det riktigt myspys på kvällarna.
I med lite lunchrester och kasta oss iväg till skolan för ett utvecklingssamtal med Wilmas fröknar. Det var då snabbt avklarat så vi hämtade Alice och åkte hem igen.
Wilma var slut efter samtalet men sedan har hon faktiskt piggat på sig lite under kvällen.
Skjutsade iväg Pontus till Jens så att de fick leka en stund. Passade även på att byta fleecefodrade galonkläder stl 80 med Anso. Vi köpte dem samtidigt i Ullared. Hon köpte grönt åt en av sina pojkar och jag typ cerise åt Wilma. Nu är det ombytta roller. Jag har en liten grabb och hon har en liten tjej så då passade det oss perfekt att byta!
Hem och gick en powerwalk på ca en halvtimme medan mamma var kvar och passade barnen. Svettigt var det. Riktigt varmt idag så jag fick ta en snabbdusch när jag kom hem.
En stund vid datorn och sedan iväg för att hämta Pontus som skulle på fotbollsträning. Det blev en snabb korvmiddag på macken innan fotbollen.
När vi kom hem käkade vi lite glass innan det var dags att göra barnen färdiga för sängen. Wilma lånade en bok förra veckan som vi läste till godnattsaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0