Anso och Malin

Igår var vi till Ann-Sofie. Vi var mest ute och lekte. Härligt att träffa dem igen efter att de varit på semester några dagar. När vi tänkte åka hem så sa Anso att vi fick stanna kvar och äte om vi ville och det tackar man ju inte nej till!
Anso lagade inte mindre än tre rätter för att mätta oss alla. Jag åt av kassler och potatisgratängen. Vi var inte mindre än elva personer vid bordet. Vi brukar alltid bli så förvånade att det är så tyst vid matbordet när vi äter tillsammans och det var det den här gången också.
När vi kom hem så sov Albin en lång stund och tjejerna lekte bra tillsammans så jag hann få en hel del gjort. Tvättade totalt tre maskiner tvätt under dagen och vek nog minst lika många. Jag hann även påbörja middagen medan Albin sov.

Malin och jag bestämde igår att vi skulle komma till henne och göra ett storkok. Hon hade handlat ingredienser så det var bara för oss att sätta igång.
Vi åt lunch först och det var en jättegod chili con carne som Malin gjort. Både Pontus och Albin tog om så den fick gott betyg.
Maten vi sedan lagade var pastagratäng och korv Stroganoff. Väldigt skönt att ha färdig mat i frysen sedan när man ska jobba till kl 18 vissa dagar!
Kl 17.30 skulle Alice börja på boll&lek så vi åkte hem till dess. Alice tyckte mycket om det!
Wilma var med på sin fotbollsträning under tiden men Pontus stod över sin pga hosta.
På kvällen har jag hunnit vika klart all tvätt och Plockat en del. Har jag tur imorgon så kommer mamma hit och jag kan städa ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0