Järnvägsmuséet

Vi hämtade upp mamma i Gävle och styrde sedan kosan mot Järnvägsmuséet.
Bröderna lekte först vid briojärnvägen.



Roligt var det tyckte Albin och han brummade som en bil.
Sedan blev det några tjusiga gubbar!



Sedan gick vi och tittade på de stora tågen. Wilma trodde visst att det var riktiga uppstoppade människor som satt i vagnarna...

Vi hittade påskpyssel i ett rum så tjejerna gjorde var sitt fint påskkort!



Barnen lekte ute en stund också. Det finns något slags sparktåg utanför som de roade sig med en stund innan vi skulle åka och äta lunch på Church street.

Trodde vi ja... Mamma var så gott som säker på att de öppnade kl 12 men kl 17 var det. Vi fick en god lunch på Gallerian istället.

Strax före kl 14 var det dags för Albin och mig att åka till sjukhuset för att träffa en dietist. Där fick jag se bilder på lagom portioner för en grabb i Albins ålder. De var ganslka lika de han äter. Men vi ska försöka komma igång med mellanmål på fm och ett kvällsmål innan läggdags också. Dietisten räknade ut att Albin borde väga ca 10,2 kg och han väger just nu ca 8,2 kg. Vi borde vara tillbaka på kurvan igen någon gång till sommaren.

Albin har sovit utan mig natten till lördag och natten till söndag. Såå skönt! Han har definitivt slutat med tuttandet nu. Så jag äter ägg som aldrig förr...


Kommentarer
Postat av: Lotta J

Hahahahahaha garvar ihjäl mej!!! uppstoppade människor på järnvägsmuséet!!! Hemska tanke!! :)

Vi var till fängelsemuseét i vintras,, 9åringen tyckte det va bra, men 7åringen skakade nästan tänder av alla "uppstoppade" människor och ljud. Jag tyckte verkligen att vi försökte av-dramatisera men det fungerade dåligt.. Ha en fortsatt trevlig påsk!!/ Lotta

2011-04-19 @ 08:35:32
Postat av: Linda

Tjusiga bilder på barnen!

Vad fint kort Wilma gjorde.

2011-04-19 @ 08:52:00
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0