Effektiv

Efter en väldigt slö dag igår så var jag mycket effektiv idag på fm! Hade iofs sovmorgon till strax efter nio men sedan satte jag igång med att baka bullar!

Som jag kan äta!

En snabb fika efter det och sedan iväg på en halvtimmes sovpromenad med Abbe.

Jag såg ett vårtecken efter vägen.

Så här såer det ut på de flesta åkrar här omkring just nu! Ån är översvämmad.

Jag försökte även få med fiskmåsarna på bild men de syns inte. Så mycket fiskmåsar att man kan tro att man är vid havet en varm sommardag. Jag var tvungen att skratta för mig själv när jag gick förbi.

På em var vi till svärisarna och fikade en sväng. De har en inglasad altan som det är så härligt att sitta på så här tidigt på våren.
Sedan raka vägen hem och grilla! Premiär med att grilla kött för oss i år. Gott som sjutton var köttet men gratängen gjorde mig riktigt besviken.Jag köpte en sådan där påse med gratäng på Ica Maxi sist jag var dit. Alla säger ju att de ska vara så goda men jag har varit tveksam och jag kan då säga att jag gör inte om det!

Igår var vi riktigt oroliga för Albin som varken ville äta eller dricka. Än värre blev det i natt när han inte ens ville amma. Det har han aldrig tackat nej till hittills.
Men i morse åt han en stor portion havregrynsgröt och så har han även ätit lunch och över halva middagen. Idag verkar han då vara på bättringsvägen. Jag håller tummarna! Han har lekt och varit nöjd nästan hela dagen. Hostan den sitter i fortfarande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0