dop

Bokade doptid i tisdags! På onsdagen fick jag iväg inbjudningar per sms! Torsdag kl 11 var det dags för möte med prästen för att planera det hela. Prästen var nog lite förvånad när vi kom utan barn men Albin sov så han fick stanna hemma med mamma. Vi har bokat församlingshemmet efteråt så där ska vi servera dop kaffet.

Torsdag kl 19 var jag på salvparty hos grannen. Det är hennes syster som kokar egna salvor mm! Företaget heter tom Hemkokat! Albin hade svårt att hålla sig lugn när vi var där så vi gick hem först av alla. Gott fika i form av blåbärspaj och kaffe hann jag med att få i alla fall. Handlade gjorde jag så klart. Bla en myggdeo som jag tyckte skulle vara så bra till barnen i och med att det inte skulle göra något om de får i sig den...

Bvc-besök för Alice och Albin kl 10 på fredagen. Båda hade växt rejält! Albin vägde 7290g och var 68 cm lång och Alice vägde 15,6 kg och var 107 cm lång. Alice låg över mittenkurvan på längden och det tyckte jag nästan var otroligt. Hon som alltid varit en sådan liten skit... Hon fick även visa lite vad hon kunde: gå balansgång, rita ett kryss och räkna till tio. Hon skulle även rita en gubbe men det gick det inte att lura henne till just då för hon skulle rita något annat. Även synen kollades och på det ena ögat såg hon 0,65 och det skulle var 0,8 så det ska vi tillbaka och kolla i decmber.
Efter bvc-besöket blev vi bjudna på mat hos syrran! God kaka fick vi efteråt också! När klockan var strax efter ett åkte jag hem för att hämta resten av barnen och sedan åkte vi tillbaka till Storvik för att sälja jultidningar. Pontus hade bestämt att vi skulle gå där de gick påskhare i våras. Men barnen hade otur och det blev inga affärer... Vi bestämde oss då för att åka till Lena och hon handlade så klart och senare åkte vi även till Rosita. Hon handlade även hon!
Mat på Monroes blev det på kvällen! Första gången hela familjen äter där sedan Abbe föddes.
Hem för lite fredagsmys innan barnen får gå till sängs och mamman fick ställa sig och steka pannkaka att ha med till Furuvik på lördagen.
Furuviksresan får jag väl berätta om nästa gång... Jag hade nämligen tänkt lägga upp lite bilder till den!

Och imorgon bär det av till Uppsala för Albins förhoppningsvis sista sövning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0