Ruts stuga

Igår hade vi en härlig dag vid Ruts stuga! Vi fick ju så klart åka i två bilar. Albin och jag åkte och handlade lite grillkött, läsk, en stoor godispåse och fikabröd. De andra åkte före upp till stugan och tände grillen.
Efter maten lekte barnen och Patrik och jag satt och pratade en stund. Sen spelade vi kubb. Så skoj!
Alice och Wilma fick stå lite längre fram för att de lättare skulle träffa och jag tror nog de träffade fler gånger än jag...
Första gången vann Patrik och Pontus och då sa jag att vi skulle killa upp dem som straff så vi jagade dem en stund. Nästa gång Alice "vann" (alltså fick ner en) Så sprang hon och sa killa upp mig mamma!
När vi kom hem hade jag en pärs med Albin, han bara skrek och skrek.
När jag väl fått honom att somna så ville jag inte väcka honom genom att resa mig upp. Han sover alltså på min mage! Så kvällsmaten fick Patrik fixa. Det blev vattenstuvade makaroner och korv. Pontus tyckte att pappa gjorde sådan god mat att han borde vara med i "Halv åtta hos mig"!

Idag har Patrik hämtat vårt nya kylskåp så det ser jag fram emot att börja använda imorgon!
Annars har vi tagit några promenader, varit ute mycket, tvättat och så har Wilma lekt med Thea.

Jag har även börjat med mjölkfri kost idag för att eventuellt få ett slut på Albins skrikande. Det verkar ganska lovande hittills! Men jobbigt att hitta på vad man ska äta och dyra ingredienser-


Kommentarer
Postat av: Tessa

hoppas du fått kylskåpet nu.

Lät som en härlig dag i stugan.

2010-05-17 @ 18:36:56
URL: http://terwa.blogg.se/
Postat av: Linda

Alice är rolig hon!

Borde inte va så svårt att hitta på mjölkfri mat men dyrt håller jag med om..

2010-05-17 @ 22:32:25
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Kaka

Nu behöver ju inte ja köra mjölkfritt hemma då Bella endast e laktosintollerant..

men ja kan halt klart tipsa om Oatlys produkter!! Dom e skiiitbra!!

Dyrare blir d ju helt klart tyvärr...

Men ni kanske kan laga en sorts mat åt alla andra å en sort åt dig?? så blire ju billigare än å föda alla me den mjölkfria menar ja ;-)

2010-05-20 @ 22:36:06
URL: http://karinslillavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0