händelserik dag

Wilma började dagis tidigare idag för att de skulle träffa sina nya fröknar på 6-års så Alice och jag stannade kvar på skolgården och lekte i väntan på att klockan skulle bli nio. Under tiden gör jag upp med syrran att jag ska komma till henne efter lämning- Jag hade ingen lust att åka hem och tillbringa en tråkig fm hemma...
Hos syrran får jag kaffe och blåbärspaj och så börjar vi fundera vad vi ska hitta på. Det blir bakning!
Vi provar två recept ur tidningen Hembakat! Kardemummakakor och så tror jag de andra heter Kulla-kakor. De verkar vara identiska med min farmors Kumla-kakor!
Vid lunch åker jag och hämtar en låda Thai.mat som vi delar på men ingen av oss tycker den smakar särskilt gott.
Jag ringer till Pontus och berättar att jag kommer hem lite senare än honom för att jag väntar på att kakorna ska kallna. Men på hemvägen kommer jag på att jag nog måste hämta Wilma tidigare för att hon började tidigare så jag blir väldigt sen hem.
När vi kommer hem bär det av vidare mot Anso för hon undrade om vi ville komma och fika och där får vi världens godaste rabarberkaka! Det var kolatäcke på den och jag fick receptet!
Vid fem börjar Pontus fotbollsträning så vi åkte direkt dit och sen vi lämnat Pontus fortsatte vi andra hem för att laga mat, Jag provade att göra lasgne med färska lasagneplattor men jag tyckte inte det blev någon hit.
Iväg för att hämta Pontus och sen hem till svärisarna för att fira Clarys 62-års dag. Där fick vi hemgjord tårta med bär på. I niotiden fick jag bråttom hem för då är Albin så trött så att ingenting är bra, han bara grinar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0