Uppe med tuppen idag...

Kl 8.00 ringde klockan, då var det dags attkliva upp och titta till köttet jag stoppade i ugnen igår kväll. Det ska bli tjälknöl och potatisgratäng till middag idag nämligen!
Köttet hade passerat gradantalet lite mer än färdigt så nu håller jag på och kokar upp lagen som det ska ligga i!

Igår följde Linda och Nelly med oss för att hälsa på Malin. Det tog som vanligt tid för syrran att bestämma om de skulle med eller inte så det blev inte en så lång stund...
Jag hade även ett litet ärende dit i form av några plastbyttor somskulle lämnas.
Jag ville ha Nelly med dit eftersom jag var rädd att Alice skulle hatråkigt där men det hade jag inte behövt oroa mig för... Alice lekte både med Tommy och Tove och även Malin var hon och snackade med.
Malin bjöd oss på Rocky road! Gott gottigott gott! Kaffe fick jag självklart också!
Vi hade så trevligt där att jag tror att ingen utav oss ville åka hem när det var dags för Malin att åka till jobbet.

När vi skulle lämna av Linda och Nelly så ville både Nelly oc Alice att vi skulle följa med in! De lekte en bra stund och sedan kom Tomas hem, då skulle vi åka för de skulle åka och bada. Tomas lyckas ju så klart nämna att de ska bada och då var katastrofen ett faktum för Alices del! Guud vad ledsen hon var! Inget roligt när man inte kan göra något åt saken heller. Alice tyckte så klart att vi kunde följa med men det tror jag inte hade uppskattats av Tomas när de bestämt att åka deras "familj" bara.
Tomas försökte muntra upp Alice genom att säga att de skulle komma tilloss och ta med sig mat efter badet men inte ens det lockade Alice just då.... Däremot när vi satt i bilen så tyckte hon att det var en bra idé att de skulle komma med mat...

Glömde att berätta att när vi klädde oss för att åka till Malin så packade Alice med sig ett låtsaspäron och så ringde hon till Nelly och sa att hon skulle ta med sig sin elvisp så att de kunde baka päronpaj! Så roliga de där två!

Storbarnen befinner sig i Hamrånge om någon undrar varför de inte omnämns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0