En snabbis...

Jag känner att jag behöver vila ryggen lite så här mitt i allt julstök, så det blir väl några rader här under tiden...

Har så himla mycket jag skulle ha gjort! Vid 19.30 ska ju julfriden infinna sig! Då börjar uppesittarkväll med Bingo-Lotto...
Det är en tradition som vi har sedan det började tror jag! Spelar typ aldrig Bingo-lotto annars... Sist var i alla fall förra uppesittarbingon....

Tvätta försöker jag göra så jag får undan lagret med tvätt på tvättstugegolvet... Problemet är att ingenting torkar! Det dröjer minst två dygn att få en maskin torr i tvättstugan trots att vi nu har en avfuktare där inne. Så härom dagen tog jag in en till torkställning och ställde framför fönstret i vardagsrummet. Kul att ha den där! Not!
Men vad ska man göra då?

Städa är ju ingen idé att försöka med när barnen är hemma. De stökar till fortare än jag hinner plocka undan och Albin bara skriker så fort jag tar två steg ifrån honom. Får försöka ta ett röj när Patrik kommer hem kl 16 så att vi kan ta fram pyntet sedan. Men han och Pontus ska ju ut och hämta gran också...
Pontus har "städat" på sitt rum i flera dagar men det blir aldrig färdigt så pass att jag får komma upp med dammtrasan.

Julkort blev det inga skickade heller pga diverse omständigheter... Tex så hade vi knäppt kort på barnen som vi tänkte göra julkort av men när Patrik skulle lägga in korten i datorn så försvann de tydligen!

Nu måste jag nog i alla fall försöka slå in lite julklappar!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Peter har pippi på att hänga saker på tork på elementen så jag vet hur det är, men ska det torka så måste man ju.

2010-12-23 @ 16:53:20
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0