en liten uppdatering om Albin

Jag skriver det här mest för att inte glömma bort det själv! Kanske inte blir så spännande läsning men det är ju ändå frivilligt att läsa...

Albin fick sin femte och sjätte tand med ca tio dagars mellanrum och det bör nog vara ca fyra veckor sedan han fick den femte. Det är nästan så att jag tror att han har en sjunde också men han låter mig inte riktigt titta...

Albin äter nu gröt till frukost, lunch, middag och sedan ca en vecka tillbaka även välling! Efter x antal försök så äter han välling i tupperwares nappflaska! Det var alltså som jag trodde, att det inte var smaken det var fel på utan själva nappen på flaskan.
Tuttar gör han hela nätterna och det börjar bli olidligt. Men vet inte hur jag ska sluta... Kanske han inte tuttar lika mycket sedan han började äta välling utan han skriker mer istället...
Hemlagad mat gillas skarpt! Smörgåsrån med smör på gillas också. Majskrokar är han inte lika förtjust i men någon kan väl gå ner lite då och då.

Albin sitter bra på golvet och försöker ofta krypa men det brukar resultera i att han blir "fast" på mage och skriker efter en stund.
när jag satte honom i tvättkorgen för ett par veckor sedan så drog han sig upp till stående! Han försöker ofta dra sig upp mot något så fort han kommer åt men det brukar sluta ståendes på knä!
Albin älskar att gå när man håller honom i händerna och släpper även taget om mina händer ibland. Lite tidigt för han kan absolut inte gå själv... Står gör han däremot ca tio sekunder ibland!

Härom dagen satt jag och bultade på bultbrädan och gav sedan Albin hammaren och han gjorde likadant!
Albin tycker om att sparka fotboll! När han håller mig i händerna så sparkar han gärna saker framför sig och blir alldeles till sig om någon sparkar tillbaka!

Sjukhuset har vi varit till två gånger också! Första gången var en heldag med blodprov och röntgen. De som tog proverna på honom tyckte att han skötte sig exemplariskt så han fick en sådan här figurballong som finns på marknader med sig ner till röntgen! Ballongen gillade han helskarpt men det var ändå inte roligt att ligga fastspänd på en brits i 20 min som röntgen tog. Mamman klarade inte av att lyssna på sin gråtande baby utan att kunna ta upp honom och trösta honom så hon gick därifrån och lämnade pappan och Albin åt sitt öde...
De hade det nog bättre utan en bölandes morsa...
Svaret på röntgen har vi fått och som jag kan tolka det så ser det väl bra ut! Den ena njuren står för 47% av jobbet och den andra 53%.

Andra gången på sjukhuset var det ultraljud på njurarna och det var lättare att genomlida för både mamman och barnet!

Kommentarer
Postat av: Linda

Yes! Uppdatering gillas!

2010-12-09 @ 22:20:33
URL: http://yramammansrecept.blogg.se/
Postat av: Tessa

Härligt att höra hur han utvecklas nu när vi aldrig träffas irl.

2010-12-10 @ 17:52:11
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0