Mina stora funderingar just nu

Fick lite tid över att tänka tjatterfritt...
Detta är vad jag tänker på:
Jag skulle ju såå gärna vilja ha en mat&bakblogg med fina bilder och goda recept! Och hur gärna skulle jag inte vilja ha tid att plocka bär och svamp och safta och sylta!!
Den här bloggen skulle säkert inte uppdateras ofta pga bristande tid men jag skulle vara så lycklig om jag i alla fall fick igång den snart.
Jag skulle vilja bjuda hem folk på fina middagar så jag både fick utlopp för mitt matlagningsintresse och mitt stora behov att träffa folk! Men det brister i ostädat hemma och inte så mycket pengar att handla mat för...
Jag kan ju fortsätta drömma i alla fall!

Jag skulle vilja ha tillbaka vår bil så att vi kan passa på och utnyttja de sista dagarna innan skolan börjar! Det blir ju så tråkigt att göra något när man måste ta två bilar överallt...

Jag skulle verkligen behöva börja träna på något vis! Min rygg mår inte bra av allt bärande på Albin och jag vet att förut när jag styrketränade två dagar i veckan så hade jag inte ont i ryggen alls! Jag kanske åtminstone kan komma igång och promenera när barnen börjar i skolan...

De jobbiga nätterna med Albin. Han vaknar oftare och oftare tycker jag. Jag har funderat lite vad det kan bero på... Han kanske bara vill snutta lite eftersom han inte använder napp. Han kanske behöver mer mat... Men det tror jag inte eftersom han spyr när jag matar honom oftare på dagarna och så äter han heller inte så mycket då.
Albin är inte vaken någonting egentligen på nätterna bara att han vaknar till och när han får tutten så somnar han strax om igen. Men jag får svårt att somna om när jag blir väckt så ofta.
Han kanske skulle behöva sova i egen säng... Det tror jag däremot kan bli svårt eftersom han inte använder napp och brukar amma sig till söms.

Kommentera gärna! Speciellt det här med Albins sömn!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas du kommer igång med mat- och bak-bloggningen snart!

Jag tror som dig att Albin får den mat han behöver men skulle kanske ändå prova att ge ersättning eller välling för att se om han sov bättre. Sova i egen säng skulle säkert gå jättebra bara ni hade lite tid och tålamod!

2010-08-09 @ 21:02:20
URL: http://yramamman.blogg.se/
Postat av: Tessa

Har ni testat med egen säng? Viktor ville ju inte sova själv i början så vi hade honom med oss tills han somnat och sen la honom i hans säng. Tillslut bestämde vi att nu SKA han somna i sin säng och det gick på 3 kvällar så somna han utan knot. Blev ju lite grin men den gick över fortare än förväntat och jag var ju bredvid honom hela tiden, bara att jag inte tog upp när han grina. Välling kanske är ´värt ett försök, är ju mer mättande än bröstet vad jag förstått.

2010-08-11 @ 22:03:02
URL: http://terwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0