bmx

Onsdag morgon träffade jag Linda och Anso i Kungsgården. Anso packade över Julia, barnvagn mm sedan åkte vi mot Valbo. Började med en fika och så in på Lindex. Jag skulle ha en typ jacka till Abbe. Det blev en fin randig plyschjacka. Men så var det ta tre och betala för två så jag kunde ju inte låta bli att ta två plagg till, en body och ett par byxor. Kom på att jag hade ne kupong på 30% också så jag blev ju "tvungen" att utnyttja den också. Det blev en jättefin body med vargen från Bamse på och självklart ett par byxor till den också. Så en sväng på H&m utan shopping från min sida.
Lunch blev det på Delin! Pasta och kycklingsallad. Gott!
Anso och jag gick sedan vidare till Media Markt för inköp av present till Jens. Jag köpte ett "tv-spel" till honom.
Coop blev nästa anhalt . Där inhandlades lite matvaror och en hel massa godis.

Jens och Filip följde med oss upp till bmxen för Ann-Sofie skulle till Sandviken och hämta sina nya glasögon. När vi hämtat Alice, Pontus och Wilma så skickade jag in Jens och Pontus på Tor-Center för inköp av bullar och bananer till mellanmål.
Alice, Albin och jag fick roa oss med att titta på bmx-åkarna. Så här glad är Alice när hon håller i lillebror!



Ann-Sofie kom för att hämta sina barn och jag rullar hemåt för att laga mat tror jag men det ändras snabbt! Syrran smsar och frågar om vi ska köpa glass av glassbilen så då bestämmer barnen och jag att vi ska göra det efter att vi käkat på Torino men det blev glassköp först och mat sedan för glassbilen var så tidig.
Efteråt åker vi till Nelly och leker lite och hon blir såå lycklig när vi kommer allihopa som hon säger!


När jag hämtat Alice från dagis idag så åkte vi till Tove för lite lek och kaffe för mammornas del. Alice vill inte åka hem när det börjar bli dags... Men jag får med mig henne till sist i alla fall.
Så åker vi hem och hämtar Pontus för att skjutsa honom till fotbollsträningen.Tråkigt för barnen att träna i regnet.
Jag lagar mat medan Pontus är på träningen och Patrik får hämta honom.
Efter maten blir det lite glass och sedan är det dags för Pontus att göra läxan. Han hade veckans ord och det gick riktigt bra för honom att göra dem för en gångs skull! Jag tror han gillar sina nya fröknar så det kanske är därför!
Sedan får barnen plocka ihop och gå och lägga sig medan jag nattar Abbe.

Kommentarer
Postat av: Linda

Bra där! Att de "får" plocka ihop! Häligt om det vänder för Pontus med skolan!:-)

2010-08-26 @ 22:22:09
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0