Bilen är tillbaka

I onsdags fick Albin smaka kött för första gången! Det blev kalops och han var inte överdrivet förtjust. Han var så söt när han hade ut tungan och rös! Vi har även provat det igår och idag med ungefär samma resultat så det får bli en annan smak nästa gång.

Igår fm var jag och Albin till Sandviken och fikade och handlade med Anso. Det var egentligen ingenting jag behövde men jag var sugen på att komma ut lite och så hade de billig köttfärs som jag passade på att köpa.
Kl 18 var det så äntligen dags för me&I partyt hos syrran!
Som jag har längtat!
Det var så mycket jag ville handla men man får ju begränsa sig rejält när man är mammaledig och vill vara hemma länge. Varsitt plagg till mig och barnen blev det i alla fall.
Pontus hade bestämt att han och Albin skulle ha lika dino-tröjor. Kul att det fanns så att båda kunde ha lika! Självklart fick vi gott fika också! Syrran hade gjort såå goda blåbärsrutor! Mmm!
När jag kom hem och Albin hade somnat stod det städning på schemat. Fast mamma, Patrik och jag hjälptes åt så hann vi ändå inte städa färdigt...

Kl 9.30 idag hade vi bestämt med Linda och Joline att de skulle komma. Alice har haft nedräkning till "hon" skulle komma. Vi hade en trevlig förmiddag tillsammans! Barnen lekte väl inte så jättebra men lite grand ändå. Blir förhoppningsvis bättre nästa gång... Joline var lite blyg och Alice var inte riktigt snäll för hon tog av Joline saker.
Kl 13.45 var vi upp till skolan för kvartsamtal med Wilmas fröknar. Det gick bra!
När vi kom hem fikade vi och sedan tog mamma stora barnen med sig hem. De ska sova hos mamma i helgen.
Lite senare åkte vi till Hofors och handlade på Sparköp och sedan blev det Kinamat. Efter det är man alltid proppmätt men vi åkte ändå till Linda och fikade. De där blåbärsrutorna kan jag bara inte stå emot!
Linda visade mig också hur man lägger in bilder i bloggen så förhoppningsvis ska ni nu få se lite kort också!

Och så till det bästa av allt! Vi har äntligen fått tillbaka bilen! Den blev så fin så! Men lång tid tog det... Känns som att vi har väntat hela sommaren... Det var så mycket som vi skulle ha gjort i sommar nu när Patrik var ledig och vi hade ne bil som alla fick plats i... Nu är det mesta för sent för nu har skolan börjat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0