Alice cyklar

I måndags började Alice cykla lite lätt utan stödhjul! Patrik drog henne på Wilmas gamla cykel och sedan provade han att släppa och ungen kom nog ca tio meter de gånger jag såg! Såå mallig var hon!!!
På måndag em drog Albin och jag iväg mot Gävle med Ann-Sofie och Julia. Vi åkte i varsin bil för att få plats med både dubbla vagnar och matkassar till två familjer. Först besökte vi hörcentralen på Gävle sjukhus och båda barnen hörde bra. Det här skulle man egentligen ha gjort när barnen var relativt nyfödda men vi har båda haft svårt att ta oss iväg. Nu är det äntligen avklarat i alla fall!
Sen vidare till Valbo. Vi fikade på Madame! Hutlöst dyrt men gott var det! Går an att fika på sådana ställen när man inte har barnen med sig.
Så lite shopping... På Lindex köpte jag tre par snygga trosor till Wilma, body och byxor till både Albin och Hampus och två par shorts till Pontus.
På KappAhl blev det sex par strumpor till Albin för ett presentkort som Patrik köpte förra året men inte gett bort till någon. Och utgångsdatumet var nu i augusti.
Handlade på Coop gjorde vi också innan vi åkte hem.
Sen hem och packa in maten och steka pannkaka och så iväg till Tommy och Clary. Där fick vi fika och barnen plockade hallon som de tjatat om i några dagar.
Igår hände inget speciellt vad jag minns förutom att Alice provade att komma iväg själv på cykeln och hon lyckades några gånger! Hon är så orädd så jag tror att det är därför det går bra för henne.

Idag åkte vi till Kåbo gross för att köpa fönster efter att Patrik skjutsat Pontus till Jens. Vi hade ingen rolig resa hem för Albin stackarn skrek halva vägen...
Kl 14.30 skulle vi ha befunnit oss på bmx-hallen i Hofors men det gjorde vi inte... Vi kom nog dit 15.15 tror jag. Som tur var ville Jens , Isak och Filip också prova på bmx så Anso hade åkt upp före med dem och Pontus!
För Wilma var det också första gången idag och jag tror att hon gillade det!
Nu när Wilma var med så var jag ju tvungen att stanna i hallen igen eftersom hon är under sju år så det var tur att jag hade Anso att surra lite med!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att du uppdaterar lite!

Skoj att Alice börjat cykla oxå!

2010-08-05 @ 10:46:11
URL: http://yramamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0