15 augusti

Vi börjar dagen med att ge Patrik frukost på sängen i och med att han fyller år! Barnen hade fixat två levismackor varav den ena med ett ljus i och så ett glas mjölk. Presenter får han ju självklart också: en skiva av mig, en rostig hammare och tre spikpaket av Pontus, en teckning med Patrik i sin traktor av Wilma och en teckning med två möss som håller i drakar som flyger i vinden av Alice. Självklart även diverse mynt och godisbitar...

Pontus hade lovat att passa Albin medan jag skulle försöka städa. Det börjar närma sig slutet av hallstädningen när Pontus och Wilma kommer och berättar att de fått Albin att sova uppe i sin säng! De hade bara lagt honom där och sjungit lite och sedan gått därifrån. Nästa gång de gick in sov han! Duktiga barn!
Så jag hann både göra mat, baka äppelrutor och budapestrulle medan Albin sov. Totalt nästan tre timmar tror jag!

Vid 15 kommer första främmandet! Linda, Tomas och Nelly. Vi hinner bara börja fika så kommer mamma och pappa och de berättar att dew åkt förbi Agneta, Rolf och Axel som var på väg hit på cykel. Så alla kom samtidigt! Vi passade på att inviga altanen! Den är ju inte helt klar men det gick bra att sitta där ändå. En trevlig fikastund hade vi! Det tråkiga var att alla åkte nästan samtidigt också...

I morse kom Pontus upp med telefonen och säger att det ringer trodde jag så jag frågade om han hade svarat och då säger han att det är Tomas mamma. När jag tar telefonen så börjar jag förstå att han sagt att det är Inger, Toves mamma... Tänk så tokigt det kan bli!
Alice,  Albin och jag åker till Tove efter frukost. Tjejerna leker och badar iToves pool. Alice fryser som en galning när hon kliver upp...
Vi hade tur att få både mat och fika där också!
 Medan vi sitter och fikar så smsar syrran och lockar med nybakt kladdkaka! Så vi åker hem och hämtar Pontus som jag lovat att skjutsa till Wille på em och sedan åker vi till syrran och fikar.
Efter fikat blir det blåbärsplockning! Albin sover sig igenom större delen av den som tur är. Så idag fick jag nog ihop till en paj med god hjälp av Alice! Dessvärre tappar Alice ut en stor del av bären i bilen sedan...
Hemma igen så möts vi av Per som har kommit för att hämta Thea. Hon har varit här och lekt med Wilma på em.

Kvällen består mest av förberedelser inför morgondagens skolstart! Storbarnen fick duscha och lägga sig i skaplig tid. De har packat sina väskor med min hjälp och så har jag lagt fram kläder till Wilma och Alice så nu känner jag mig väl förberedd!

Glömde att berätta att Pontus fick Albin att sova i spjälsängen igår kväll också! Han sov där i en timme och fyrtio minuter. Albin har även fått gröt några kvällar och äter oftast med god aptit.
En natt sov Albin mellan ca ett eller två och fram till ca 10.30 utan att käka! Han hade väl grymtat några gånger men inte vaknat till något under den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0